ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟

blue-wallpaper_windows_10_hd_2880x1800

یکی از توسعه‌دهندگان و کارمندان مشهور مایکروسافت اخیرا خبر داده که ویندوز 10 آخرین نسخه پلتفرم ویندوز خواهد بود.

مایکروسافت بالاخره یکی از ابهام‌های بزرگ ویندوز 10 را برطرف کرد: ویندوز 10 آخرین نسخه از پلتفرم ویندوز خواهد بود.

«جری نیکسون» (J. Nixon) از توسعه دهندگان و کارمندان مشهور مایکروسافت که در Microsoft Ignite سخنرانی می‌کرد، در سخنی غافلگیرکننده گفت: “در حال حاضر ما انتشار ویندوز 10 را پیش رو داریم و به این دلیل که ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز خواهد بود، ما هنوز در حال کار بر روی قابلیت‌ها و بهبودهای آن هستیم.”
20150421-140112

این سخن غافلگیرکننده به چه معناست؟ آیا مایکروسافت می‌خواهد از کسب و کار سیستم عامل ویندوز بیرون برود؟ جواب این سوال در یک کلمه خیر است اما یک توضیح نیز برای درک گفته نیکسون لازم است.

ویندوز 10 تغییر تفکر مایکروسافت نسبت به ویندوز را نمایندگی می‌کند. همانطور که تاکنون چندین مدیر ارشد مایکروسافت اظهار داشته‌اند، این شرکت در حال مدل‌سازی بزرگ‌ترین پلتفرم نرم افزاری خود در قالب “ویندوز به عنوان یک سرویس” (Windows as a service) است و نه یک نرم افزار معمولی که مشتریان می‌خرند و پس از معرفی نسخه ای جدید، نسخه قبلی را کنار می‌گذارند.

تمامی این حرف و حدیث‌ها از گفته ابهام آلود «ساتیا نادلا» در جولای 2014 آغاز شد. نادلا دورنمای خود از سیستم عامل مایکروسافت را به عنوان “یک ویندوز در تمامی دستگاه‌ها” معرفی کرد. این دورنما به هنگام معرفی رسمی ویندوز 10 در پاییز سال گذشته روشن‌تر شد؛ زمانی که مایکروسافت از برنامه تست عمومی جدیدی پرده‌برداری کرد که کاربران می‌توانند بازخوردهایشان را نسبت به آپدیت‌های مختلف ویندوز 10 برای مایکروسافت ارسال کنند.

در سال جدید و همزمان با رونمایی نسخه مخصوص مصرف‌کنندگان ویندوز 10 نیز ارائه پلتفرم جدید برای گستره وسیعی از دستگاه‌ها نمود بیشتری پیدا کرد. گل سرسبد این دستگاه‌ها نیز «هولولنز» (HoloLens) بود که مایکروسافت حساب ویژه ای بر روی آن بازکرده است.
20150421-1401121

تا اینکه در هفته قبل و در کنفرانس «بیلد» این کمپانی خبر داد که ویندوز 10 در زمان عرضه نسخه نهایی، تمامی ویژگی‌های اعلام‌شده را با خود ندارد و به مرور ویژگی‌های جدید را در قالب بسته‌های آپدیت عرضه خواهد کرد. به عنوان مثال امکان افزودن افزونه به مرورگر مایکروسافت آج که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته در نسخه ماه تابستان حضور نخواهد داشت.

حالا اگر این گفته‌ها را کنار گفته اخیر نیکسون بگذارید به این نتیجه خواهید رسید که آپدیت‌های بعدی ویندوز نه نسخه به نسخه که همیشگی و پیوسته خواهند بود. روشی که گوگل در مرورگر کروم در پیش گرفت و آپدیت‌ها و ویژگی‌های جدید را به شکل مداوم و در پشت صحنه به آن اضافه می‌کند.

این آپدیت‌ها حتی می‌توانند شامل تغییرات بزرگی باشند که از دید کاربران مخفی است. به عنوان مثال چند سال قبل گوگل انجین مرورگرش را از WebKit به Blink تغییر داد؛ در حالی که کاربران متوجه این تغییر نشدند. برای آن‌ها کروم همان کروم است و نه کروم نسخه 42 (که هم اینک آخرین نسخه آن است.)

ارائه آپدیت‌های مداوم و افزودن آرام آرام قابلیت‌ها در دنیای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن رواج بسیاری دارد، اما این اتفاق برای ویندوزهای قبل از 10 متفاوت بوده است. مایکروسافت با ویندوز 8 تنها دو آپدیت بزرگ داشت (ویندوز 8.1 و آپدیت ویندوز 8.1) که انتشار نسخه اصلی نیز به سال 2012 بازمی‌گردد. درست است که چون دفعات پیشین وصله‌هایی برای رفع خطاهای امنیتی و غیرامنیتی ارائه خواهد شد، اما نحوه ارائه قابلیت‌های جدید متفاوت با ویندوزهای قبلی خواهد بود.

قطعا می‌توان در آینده برای آپدیت‌های خاص ویندوز 10 مراسم‌هایی را متصور بود و حتی برای برخی از آن‌ها پسوند آزمایشی یا بتا نیز به کار برده شود، اما همچنان ویندوز مایکروسافت ویندوز 10 باقی خواهد ماند. به همین دلیل در نهایت شماره نسخه ویندوز به طور کلی منسوخ خواهد شد و سیستم عامل مایکروسافت با نام نهایی “ویندوز” معرفی خواهد شد.

به بیان دیگر ویندوز به عنوان یک سرویس هیچ وقت به نسخه 11 نخواهد رسید.

  • ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ :: آی تی داده

    feraa.blog.ir/1394/02/19/ویندوز-11-در-کار-نخواهد-بود
    ۱۳ ساعت پیش - ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ مهران عزتی | شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۵۶ ب.ظ. یکی از توسعه‌دهندگان و کارمندان مشهور مایکروسافت اخیرا خبر داده که ...
  • ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ | بای دو

    feraa-blog.baido.ir/page-742798.html
    ادامه مطلب منبع : آی تی دادهویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ برچسب ها : ویندوز ,نسخه ,آخرین ,مایکروسافت ,ویندوز خواهد ,آخرین نسخه ,مشهور مایکروسافت ,پلتفرم ویندوز ...
  • ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ | جستجو | دانلود اهنگ

    acvo.biz/list/ویندوز+11+در+کار+نخواهد+بود؟.html
    ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ یکی از توسعه‌دهندگان و کارمندان مشهور مایکروسافت اخیرا خبر داده که ویندوز 10 آخرین نسخه پلتفرم ویندوز خواهد بود.مایکروسافت بالاخره ...
  • ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ - میکرو بلاگ طراحان وب ایران

    ume.ir/view/post:812463
    Shentia. bookmark. ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ ویندوز ۱۱ در کار نخواهد بود؟ | الکترونیکا... ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ - الکترونیکا. 49 دقیقه قبل. اشتراک.
  • ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ | مرجع وب فارسی

    feraa-blog.morook.ir/page-741777.html
    ۵ روز پیش - ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ یکی از توسعه‌دهندگان و کارمندان مشهور مایکروسافت اخیرا خبر داده که ویندوز 10 آخرین نسخه پلتفرم ویندوز خواهد بود.
  • ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ | جستجو | مرجع وب فارسی

    morook.ir/list/ویندوز+11+در+کار+نخواهد+بود؟.html
    ۵ روز پیش - ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ یکی از توسعه‌دهندگان و کارمندان مشهور مایکروسافت اخیرا خبر داده که ویندوز 10 آخرین نسخه پلتفرم ویندوز خواهد بود.
  • ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ - دانلود فیلم و موزیک

    tolombe.ir/ویندوز-11-در-کار-نخواهد-بود؟/
    ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟ یکی از توسعه‌دهندگان و کارمندان مشهور مایکروسافت اخیرا خبر داده که ویندوز 10 آخرین نسخه پلتفرم ویندوز خواهد بود. مایکروسافت بالاخره ...
  • بلاگ اسکای - سرویس رایگان وبلاگ فارسی

    www.blogsky.com/
    با استفاده از امکان اتصال دامنه به وبلاگ، شما قادر خواهید بود وبلاگ خود را بر روی آدرس اینترنتی مستقلی شبیه yourname.com مشاهده ... ویندوز 11 در کار نخواهد بود؟
  • ویندوز 11 | گجت نیوز

    gadgetnews.ir/tag/ویندوز-11/
    ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت خواهد بود ، ویندوز ۱۱ در کار نیست ... از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت خواهد بود و دیگر ویندوز ۱۱ در کار نخواهد بود !

ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت خواهد بود ...

gadgetnews.ir/51199/ویندوز-10-آخرین-نسخه-سیستم-عامل-ویندوز/
رتبه: ۱۰۰% - ‏۲ رأی
۲ روز پیش - ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت خواهد بود ، ویندوز ۱۱ در کار ... عامل ویندوز مایکروسافت خواهد بود و دیگر ویندوز ۱۱ در کار نخواهد بود

تمرکز مایکروسافت بر روی دیگر پلتفرم ها باعث غفلت از ...

digiato.com/article/.../11/22/توجه-زیاد-مایکروسافت-به-دیگر-پلتفرم-ه...
۱ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - تجربه ی کار با اسکایپ در iOS بسیار شیرین تر از ویندوز فون است. ... در حالی که قرار بود جداسازی نرم افزار ها از هسته ی سیستم عامل باعث تسریع ... اگر حتی خود مایکروسافت هم نتواند (یا نخواهد) نرم افزارهای خوبی برای ویندوز فون بسازد، ..... http://www.a-wp.ir/1393/06/11/114/%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8% ...
  • استفاده سازمان ها از ویندوز ۱۰ در سال اول رایگان نخواهد بود

    www.dtplus.ir/post/179
    استفاده سازمان ها از ویندوز ۱۰ در سال اول رایگان نخواهد بود ,استفاده سازمان ها از ویندوز ۱۰ در سال اول ... شنبه 11 بهمن 1393 milad اخبار , مایکروسافت , 3 بازدید. 1. 0 ... در اکتبر گذشته، گزارش شده بود که مایکروسافت در حال کار بر روی سیستم محدود کننده ...
  • ویندوز 11 | دانلود آهنگ و فیلم و سرگرمی

    runevesht.ir/tag/ویندوز-11/
    با تاثیری معجزه آسا به طوری که خودتان هم باورتان نخواهد شد! پدیده سال 2012 و ... ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت خواهد بود ، ویندوز ۱۱ در کار نیست !
  • با استناد به AMD، خبری از دایرکت اکس 12 در ویندوز 7 نخواهد ...

    www.dbazi.com/.../با-استناد-به-amd،-خبری-از-دایرکت-اکس-12-در-وی/
    ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بله، خبری از آن در ویندوز 7 نخواهد بود.” ... رو به طرز فجیعی بالا میبرن, تازه از زمان عرضه برای X1 یکم کار برای PS4 سخت میشه :12: ... @ReHe73 خدایی اصن نابود شدم با کامنتت! :11: I AM A GAMER گفتنی ها رو بهت گفت دیگه! +۴.
  • allDIGITall - فروشگاه اینترنتی موبایل و کامپیوتر آل دیجیتال

    www.alldigitall.ir/
    دوربین جلوی این موبایل هم 5 مگا پیکسل خواهد بود. ... از OIS در نکسوس 6 به کار گیری این تکنولوژی در Moto X جدید اتفاق چندان عجیبی نخواهد بود. .... Redstone شناخته می شود در سال 2016 انجام خواهد شد اما خبری از ویندوز 11 و یا نامی جدید نخواهد بود.
  • روحانی: هیچ توافقی بدون لغو تمام تحریمها در همان روز امضا ...

    persian.euronews.com › اخبار › اخبار جهان
    09/04 11:00 CET ... تسلیحات هسته ای” پرسید، گفت: “نه کاملا مخالف این نگاه است و اگر ایران نخواهد این موضوع را عملی کند دیگر توافق جامعی هم در کار نخواهد بود.”.
  • مشکلات و راه حل های پیش نمایش ویندوز 10 برای گوشی - ...

    windowsarena.ir › ویندوزفون › آموزش ویندوز فون
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - الارم ها یا زنگ های هشدار قرار داده شده در ویندوز 10 نخواهند بود. راه حل: بعد از ... Access Point Names (APNs) در برخی موارد کار نخواهد کرد و باعث میشود که دیتا و MMS بر روی گشوی شما کار نکند. راه حل: قبل از .... 11 اردیبهشت 1394 ...
  • ویندوز 10 | بروز نت - جدیدترین اخبار اینترنت ، موبایل و ...

    berooznet.com/tag/ویندوز-10/
    ویندوز دیگر چیزی نخواهد بود که هر چند سال یک نسخه‌ی خیلی متفاوت از آن منتشر شود. ... ویندوز 11 یا 12 در آینده منتشر کند، در صورتی که کاربران از ویندوز 10 استفاده ... برای مرورگر جدید خود به کار برد که از سری بازی‌های Halo این شرکت گرفته شده ...
  • مایکروسافت اعلام کرد: ویندوز 9 در کار نخواهد بود، اواخر سال ...

    samagames.ir/samagamesblog/234_.html
    9 مهر: همین چند روز پیش بود که صحبتهایی درباره ویندوز 9 مطرح شده بود و حتی شایعه ... مایکروسافت اعلام کرد: ویندوز 9 در کار نخواهد بود، اواخر سال آینده منتظر ویندوز 10 .... راهنمایی نصب بازی: حل مشکل پشتیبانی نشدن DirectX 11 در اجرای بازیهای روز ...
  • دست از سر "ویندوز XP" بردارید؛ امنیت‌تان در خطر است | ترنجی

    toranji.ir/دست-از-سر-ویندوز-xp-بردارید؛-امنیت‌تان-د/
    ۱ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - این کار از دل ویندوز هم امکان‌پذیر است. حتی می‌توان ... مثلا نصب برنامه‌های جانبی روی کامپیوتر دیگر به سادگی دوبار کلیک روی فایل “.exe” نخواهد بود. برای این کار ..... اختصاصی ترنجی Galaxy S6 Edge review-toranji (11). فروردین ...

چرا مایکروسافت ویندوز 10 را آخرین نسخه ویندوز می داند؟ | حالا

www.ghatreh.com/.../چرا-مایکروسافت-ویندوز-آخرین-نسخه-ویندوز-داند
۴ ساعت پیش - ... می کنند دیگر نسخه ی بعدی از سیستم عامل ویندوز در کار نخواهد بود. ... البته مایکروسافت می تواند در آینده به فکر ویندوز 11 یا 12 باشد، ولی اگر ...
  • چرا ویندوز 10 آخرین نسخه کلان ویندوز مایکروسافت خواهد بود؟

    khordadnews.ir/news/136396
    ۱۲ ساعت پیش - در حال حاضر ما در پی انتشار نسخه 10 ویندوز هستیم و به این خاطر که ویندوز 10 ... ویندوز در سال قبل و در عین حال کار بر روی نسخه 10 ویندوز در پس زمینه، بود. ... کردن سیستم عامل ویندوز است و نسخه آتی از این سیستم عامل وجود نخواهد داشت، اما ... البته مایکروسافت میتواند همچنان نسخه های 11 یا 12 ویندوز را نیز انتشار ...
  • ویندوز 11 | آخرین اخبار و عناوین از دنیای فناوری و اطلاعات

    grand-ht.com/category/ویندوز-11/
    ۱ روز پیش - دسته: ویندوز 11 ... خبری Ignite گفته که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت خواهد بود و دیگر ویندوز ۱۱ در کار نخواهد بود !
  • مایکروسافت: ویندوز 10 آخرین نگارش ویندوز خواهد بود

    www.winuser.ir › اخبار › اخبار آپدیتها
    ۲ روز پیش - به بیانی ساده تر، مایکروسافت بروزرسانی ها را برای ویندوز عرضه می کند و ... جهان نخواهد بود، بلکه مایکروسافت از این پس بجای کار بر روی نسخه های ...
  • چرا مایکروسافت ویندوز 10 را آخرین نسخه ویندوز می‌داند؟

    titreno.ir/fa/.../چرا-مایکروسافت-ویندوز-10-را-آخرین-نسخه-ویندوز-می‌داند
    ۱ روز پیش - جمعه 11 اردیبهشت 1394 ... تصور می‌کنند دیگر نسخه‌ی بعدی از سیستم عامل ویندوز در کار نخواهد بود. .... 11 ترفند برای داشتن یاهو میل کاربردی‌تر.
  • ویندوز 11 | آخرین عناوین و اخبار از دنیای فناوری اطلاعات

    bleublancnet.net/category/ویندوز-11/
    ۲ روز پیش - ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت خواهد بود ، ویندوز ۱۱ در کار ... عامل ویندوز مایکروسافت خواهد بود و دیگر ویندوز ۱۱ در کار نخواهد بود !
  • آموزش ترفندها ی ویندوز و ریجستری - ترفند ویندوز و ریجستری

    amuzashi.blogfa.com/cat-11.aspx
    اگر کار با رجیستری برای شما مشکل است میتوانید با دانلود کردن فایل دانلود .... |+| نوشته شده در یکشنبه بیست و هشتم مرداد 1386ساعت 11:58 توسط کوروش | نظر بدهید ..... اما برای کامپیوتر مخصوص شما بسیاری از آنها اصلا مورد نیازتان نخواهد بود.
  • فعالسازی ویندوز اکس پی تازه نصب شده با استفاده از ویندوز ...

    https://fa-ir.facebook.com/...ویندوز...ویندوز.../124144410977465
    ‏اکتبر 23, 2010‏، ساعت ‏11:36‏ ... عدم امکان به‏روزرسانی ویندوز از سایت مایکروسافت از جمله این مشکلات است. ... اکس پی خود را فعال و قانونی کنید، دیگر نیازی به فعال‏سازی مجدد ویندوز در صورت نصب ویندوز جدید نخواهد بود. برای این کار:ابتدا اطمینان پیدا کنید ویندوزی که در حال حاضر از آن استفاده می‏کنید قانونی یا فعال شده است.
  • ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت خواهد بود ...

    khabar-news.ir/ویندوز-۱۰-آخرین-نسخه-از-سیستم-عامل-مایک/
    ۲ روز پیش - ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت خواهد بود ، ویندوز ۱۱ در کار نیست ! ... عامل ویندوز مایکروسافت خواهد بود و دیگر ویندوز ۱۱ در کار نخواهد بود ! ... عامل ویندوز مایکروسافت نسخه جدید ویندوز ویندوز 10 ویندوز 11 ۱۳۹۴-۰۲-۱۸.
  • شیوه ساخت یک کانکشن پرتابل در محیط ویندوز | واحد آموزش

    www.noororg.com/index.php/...11.../1121-1391-07-08-17-09-08.html
    چنین چیزی امکان‌‌پذیر نخواهد بود. چاره این کار، ساخت یک کانکشن پرتابل (Portable) یا قابل‌‌حمل است؛ به طوری که بتوان آن را کپی کرد و در هر محلی استفاده نمود.

چگونه نسخه پیش نمایش «ویندوز ۱۰ برای موبایل» را بر روی ...

farnet.ir/.../11/.../how-to-install-and-uninstall-the-windows-10-preview-f...
همان‌طور که در جریان هستید مایکروسافت هفته گذشته نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 ... که مایکروسافت به‌سختی بر روی نسخه‌های بعدی پیش‌نمایش در حال کار کردن است تا به ... کاربران برای رفع اشکالات احتمالی نسخه پیش‌نمایش نیاز نخواهد بود به نسخه‌های ...
  • آموزش ترفندهای ویندوز 8 , 8,1 - آموزشگاه آنلاین

    amozesh.net › کامپیوتر و شبکه
    ۲ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بالاخره بعد از دو دهه کار با ویندوز، کارشناسان مایکروسافت تصمیم گرفته .... بیاید با همان میزکار کلاسیک روبرو خواهید شد و دیگر خبری از مترو نخواهد بود. ...... 11. Power and sleepبخش Power and Sleep در مقایسه با همین بخش در ...
  • روزنگار ؛ پایان کار ویندوز RT/ موبایلی با دو سیستم عامل و ...

    www.gooyait.com › روزنگار
    اما حالا ظاهرا ورق برگشته و دیگر احتمالا خبری از این سیستم عامل نخواهد بود. قبلا اعلام شده بود که ویندزو RT برخی از ویژگی های جدید ویندوز ۱۰ را به همراه داشته باشد اما ...
  • گروپ واتس آپ دوستان ویندوز فونی [بایگانی] - سایت ...

    forum.mobilestan.net › ... › عمومی و مطالب آموزشی WP › بخش عمومی
    14پست - ‏8 نویسنده
    02-11-2014, 23:08 ... عزیزانی هم که ویندوز فونی نیستند و قراره به سمت این سیستم عامل بیان ... دوستان قبلا سر این موضوع کلی بحث شده و این کار اصلا جالب نخواهد بود . ... در ضمن سعی من این بود دوستان رو در کنار هم جمع کنم به هرحال انجمن و گروپ ...
  • ویندوز 9

    windows9.persianblog.ir/
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در نتیجه نام کد Threshold پس از این در خصوص این ویندوز به کار نخواهد رفت. ... اما ویندوز ۹ شامل چه چیزهایی خواهد بود؟ ... کاری به یک مهندس توسعه نرم‌افزار برای موتور جستجوی بینگ گفته که از او می‌خواهد روی IE 11 و ویندوز 9 کار کند.
  • به سوی دوست - آموزش کار با ویندوز xp

    www.gapilig.blogfa.com/post-8.aspx
    به سوی دوست - آموزش کار با ویندوز xp - گوناگونی نوشته های وب. ... اما در بسیاری از موارد حتی 128 مگابایت هم برای اجرای چند برنامه به طور همزمان جوابگو نخواهد بود. خودتان می‌توانید آزمایش ... 11- از منوی FILE گزینه EXIT را انتخاب نمایید. 12- اکنون شما ...
  • ویندوز 8 - 15 مورد از مهم‌ترین تغییرات در ویندوز 8.1

    windowseight8.blogfa.com/post/11
    برای این منظور به میز کار ویندوز رفته، بر روی نوار وظیفه راست کلیک کنید (یا در ... به طور خودکار به روز می‌شود و نیازی به انجام این کار به صورت دستی نخواهد بود.
  • ویندوز 11 | ایران پاتوق

    download.ir-patogh.ir/tag/ویندوز-11/
    ۲ روز پیش - برچسب: ویندوز 11 ... خبری Ignite گفته که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت خواهد بود و دیگر ویندوز ۱۱ در کار نخواهد بود !
  • نصب ساده و آسان ویندوز 8 از طریق به روز رسانی ویندوز7 ...

    barsam.ir/archive/نصب-ساده-و-آسان-ویندوز-8-از-طریق-به-روز-رس/
    ۳ آذر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - این در حالی بود که برای به روزرسانی و نصب ویندوز 7 باید چهار مرحله مختلف پشت ... طی شود و 11 کلیک در همین مرحله برای پشت سر گذاردن همه مراحل کافی خواهد بود. ... عامل ویندوز مایکروسافت خواهد بود و دیگر ویندوز ۱۱ در کار نخواهد بود !
  • آموزش نصب ویندوز ۸٫۱ به صورت تصویری - ایی تی ای ...

    etacomputer.ir/1392/11/05/آموزش-نصب-ویندوز-8-1-به-صورت-تصویری/
    جهت شروع به کار تبلیغات خود با بهترین سامانه ارسال پیامک و دریافت شماره 11 ... ویندوز پس از نصب نخواهد بود و شما باید پس از نصب ویندوز ۸٫۱ آن را فعال نمایید.

چرا ویندوز 10 رایگان شد!

www.lisna.ir/OS/19314-ویندوز-10-رایگان-شد
سه شنبه, 11 فروردین 1394 ساعت 11:12 ... اول آنکه به روزرسانی تنها برای دارندگان نسخه های 7 و 8.1 ویندوز امکان پذیر است – نسخه 7 یا سرویس پک 1. ... ویندوز 10 حتما لایسنس آن را خریداری کنند و به روز رسانی برای این کاربران رایگان نخواهد بود. ... بی تفاوت و در بدترین حالت همراه با اظهار نظرات منفی در خصوص کار مایکروسافت بود.