نقاشی های معروف جهانی که با شکلک های مینیون ترکیب شدند
سازندگان مینیون‌ها در یک اقدام جالب با 10 تابلوی نقاشی مشهور جهان بازی کرده‌اند. آنان سه شخصیت کوین، باب و استوارت را به جای شخصیت مرکزی این تابلوها قرار داده‌اند که در آن یک ترتیب تاریخی از زمان داوینچی تا وارهول مدنظر قرار گرفته شده است.

پس از موفقیت دو قسمت از سری انیمیشن‌های من نفرت‌انگیز (Despicable Me)، سازندگان این مجموعه تصمیم به ساخت دنباله‌ای برای دو قسمت نخست گرفتند؛ اما این دنباله به واقع یک پیش دنباله است: Minions.

کارگردانی دو قسمت نخست این مخلوق سرجیو پابلوس را پیر کافین و کریس رنواد به عهده داشتند؛ اما مینیون‌ها را کیل بالدا در کنار پیر کافین کارگردانی کرد. مینیون‌ها اثری است درباره منشا شخصیت‌های زرد رنگ «من نفرت‌انگیز» که در آن سه شخصیت کوین، باب و استوارت به دنبال ارباب جدیدی برای خود پس از ناپلئون بناپارت در قرن بیستم  هستند.

این انیمیشن خوش‌ساخت که با فروش 1.1 میلیارد دلاری خود جزو 10 فیلم پرفروش براساس سود ناخالص و دومین فیلم پرفروش انیمیشنی تاریخ شده است و البته پرفروش‌ترین انیمیشن دنیا که در شرکتی غیر از دیزنی تولید شده است، با تصویری از بدو تاریخ و حیات موجودات در دریا آغاز می‌شود و به دوران آغازین سلطنت ملکه الیزابت دوم ختم می‌شود، جایی که شخصیت گروه، یک فوق جنایتکار فرانسوی نوجوانی بیش نیست.

در همین عرصه که انیمیشن تاریخ را ورق می‌زند، بخشی از اثر به چند تابلو نقاشی مشهور اختصاص پیدا کرده است که این گذار زمان را با طنزی در این نقاشی‌ها نشان دهد. نقاشی‌ها مشهور دستکاری شده که در آن مینیون‌ها جایگزین شخصیت‌های اصلی آن شده‌اند؛ ولو آنکه موضوع نقاشی یک شی بوده باشد. در این مجموعه این تصاویر را در کنار تصویر اصلی مشاهده کنید:

1- مونالیزا
نقاش: لئوناردو داوینچی
سبک: منریسم

 

مینیون

شاهکار لئونارد داوینچی همواره یکی از اهداف هنرمندانی است که قصد ارائه نوآوری یا بیان مانیفستی هنری داشته‌اند. شاید رسم یک سبیل مردانه برای مونالیزا توسط مارسل دوشان مشهورترین رفتار نسبت به این اثر هنری اوج رنسانس باشد؛ ولی با کمی جستجو خواهید دید که تعداد این گونه آثار به مراتب زیاد است و نمونه اخیر آن کاری است که مینیون‌ها با این نقاشی کرده‌اند: کوین در نقش مونالیزا.

2- خودنگار ون گوگ
نقاش: ونیسنت ون گوگ
سبک: پست امپرسیونیسم

 

اخبار,اخبار گوناگون,نقاشی مشهور جهان

هنوز بر سر اینکه لاله گوش ون گوگ به چه سبب دچار جراحت شده است میان مورخان هنر نزاع است. برخی معتقدند ون گوگ در یک حمله عصبی خود دست به چنین عملی زده است و برخی بر این باورند این پل گوگن بوده که با ضربه شمشیر چنین بلایی بر سر گوش ون گوگ آورده است. حال استوارت در نقش ون گوگ.

3- جیغ
نقاش: ادوارد مونک
سبک: اکسپرسیونیسم

 

اخبار,اخبار گوناگون,نقاشی مشهور جهان

نقاشی ادوارد مونک از آن دست آثاری است که در هر برهه تاریخی توانایی بیان اعتراضی نسبت به وضعیت‌های اجتماعی و سیاسی را داشته است. این نقاشی مشهور که نماد سبک اکسپرسیونیسم است، برای خودش داستان‌هایی دارد. جیغ در واقع مجموعه‌ چهار تابلو نقاشی است که در فاصله زمانی 1893 تا 1910 ترسیم شده‌اند و پلی میان پست امپرسیونیسم  ون گوگ و گوگم و اکسپرسیونیسم آلمانی است.

ادوارد مونک درباره تابلو جیغ می‌گوید: «یک روز عصر قدم‌زنان در راهی می‌رفتم؛ در یک سوی مسیرم شهر قرار داشت و در زیر پایم آبدره. خسته بودم و بیمار. ایستادم و به آن سوی آبدره نگاه کردم؛ خورشید غروب می‌کرد. ابرها به رنگ سرخ، همچون خون، درآمده بودند. احساس کردم جیغی از دل این طبیعت گذشت؛ به نظرم آمد از این جیغ برخوردار شده‌ام. این تصویر را کشیدم. ابرها را به رنگ خون واقعی کشیدم. رنگ‌ها جیغ می‌کشیدند. این بود که جیغ از سه‌گانهٔ کتیبه پدید آمد.»

4- ادامه زندگی روی میز پایه‌دار
نقاش: پابلو پیکاسو
سبک: کوبیسم

 

اخبار,اخبار گوناگون,نقاشی مشهور جهان

اثری خلاقانه از یکی از مهمترین چهره‌های مدرنیسم قرن بیستم. مردی که به تنهایی در چند عرصه هنر مدرن را به سمت دیگری سوق داد و سر منشا بسیاری از اتفاقات هنری آینده شد. نقاشی کوبیستی وی در دست سازندگان مینیون‌ها تجلی از ویژگی‌های اثر اوست. هر سه شخصیت اصلی فیلم در این تصویر حضور دارند.

5- خاطره
نقاش: سالوادره دالی
سبک: سوررئالیسم

 

اخبار,اخبار گوناگون,نقاشی مشهور جهان

شاید مشهورترین نقاشی سوررئالیستی در ایران. تصویر موهومی از زمان از دیدگاه دالی، نقاش و فیلمساز اسپانیایی. زمان در قالب کلمه خاطره یا حافظه و در المانی به نام ساعت، به شکل وارفته در این تصویر دیده می‌شود. سه ساعت می‌تواند نماد بسیاری از چیزها باشد، ساعت‌هایی که همه ساعت 6 را نشان می‌دهند و اکنون سه شخصیت مینیون‌ها در قالب المانی به نام موز، دستمایه این نقاشی شهیر شده‌اند.

6 – در برابر یک درخت آبستره
نقاش: پیت موندریان
سبک: نئوپلاستیسیسم

 

اخبار,اخبار گوناگون,نقاشی مشهور جهان

سبک به خصوص موندریان که متاثر از کوبیسم پیکاسو است، تصویری ناب از رنگ و خط را ارائه می‌دهد. آنچه به نام یک درخت آبستره برای این تصویر در نظر گرفته شده است به واقع به دو سبک کاری موندریان باز می‌گردد. دوره نخست زمانی است که وی پروژه هنری خود را مصروف رسم درختان کرده بود و بخش دوم نمونه کارهایی است که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید. حال کوین در این فضای ناب رنگ و خط چنین شده است.

7-چرخش
نقاش: جکسون پولاک
سبک: اکسپرسیونیسم انتزاعی

 

اخبار,اخبار گوناگون,نقاشی مشهور جهان

پولاک با استفاده از پاشیدن رنگ روی بوم به نوعی نقاشی دست یافت که تا به امروز بخش مهمی از رابطه هنر نقاشی آمریکایی و مدرنیسم اروپایی است. در نقاشی مینیونی این اثر، تعداد کثیری منیون در بافت آشفته پولاک پراکنده شده‌اند.

8- عشق‌ها
نقاش: روی لیختن‌اشتاین
سبک: پاپ آرت

 

اخبار,اخبار گوناگون,نقاشی مشهور جهان

آثار لیختن‌اشتاین شبیه پرینت هستند، اما در واقع نقاشی شده‌اند. لیکتنشتاین یک صحنه یا موقعیت از یک کتاب مصور را برجسته می‌کند و آن را می‌کشد و سعی دارد به شکل جدیدی از اکسپرسیونیسم برسد که خود آن را “اکسپرسیونیسم انتزاعی” می‌خواند. در واقع لیختن‌اشتاین – به عنوان نمونه‌ای از هنرمند پاپ آرت- سعی دارد “هنر سطح پائین” را با “هنر سطح بالا” ترکیب کند و هنر جدیدی خلق کند که – فارغ از خوبی یا بدی- در حرکت هنر قرن بیستم تاثیرگذار بوده است. حال در این تصویر مصور مشهور، کوین با یک موز ظاهر می‌شود.

9- پسران
نقاش: رنه ماگریت
سبک: سوررئالیسم

 

اخبار,اخبار گوناگون,نقاشی مشهور جهان

مردی با سیبی به جای صورتش، همواره سوال این است که مرد پشت سیب کیست با آن کلاه سیاه و گردش. مردی که بارها و بارها در نقاشی ماگریت آمده و رفته. گاهی نامش زائر است و گاه چیز دیگر. حال اسمش باب است و عاشق موز؛ ولی موز سبز چون آن سیب سبز.

10 – مریلین
نقاش: اندی وارهول
سبک: پاپ آرت

 

اخبار,اخبار گوناگون,نقاشی مشهور جهان

تصویری از مریلین مونرو، بازیگری با مرگی شایعه‌ساز از اندی وارهول، نقاشی با مرگی شایعه‌ساز. تصویری متکثر از مونرو که امروزه به بخشی از فرهنگ عمومی آمریکا تبدیل شده است. در حالی که قرار بود تصویر اعتراضی به سیستم ستاره‌سازی و اسطوره‌سازی باشد، اکنون خود تبدیل به یک اسطوره شده است، چون آنجا آمریکاست. در تصویر مینیونی این اثر، استوارت است که نقش مونرو را ایفا می‌کند، با همان موی طلایی و صورت صورتی اغراق شده.

  • نقاشی های ابداعی بدون قلم مو هنرمند ایرانی
  • آموزش نقاشی کردن روی شیشه یا ویترا
  • آموزش تصویری کشیدن نقاشی خرگوش
  • عکس از نقاشی های خلاقانه با لکه های قهوه
  • گران ترین نقاشی های دنیا
  • نقاشی هایی جالب که با آدامس کشیده شده اند
  • عکس از نقاشی های زیبا که با خمیردندان کشیده شده!
  • عکس هایی از نقاشی های زیبا با پارچه
  • نقاشی های سیاه قلم بسیار طبیعی و زیبا +تصاویر
  • نقاشی های طبیعی و بسیار زیبا روی دست ها